T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / NİLÜFER - Tofaş Fen Lisesi

Tofaş Fen Lisesi Öğretmenleri Bilim Yolu Projesini Tamamladı.

03-01-2022

Aydın Fen Lisesi tarafından hazırlanan ve okulumuzun ortağı olduğu, "Bilim Yolu" isimli Erasmus+ K101 Programı Okul Eğitimi Personel Hareketlilik Projesi kapsamında öğretmenlerimiz Budapeşte'de bulunan ve Avrupa'nın en iyi bilim liselerinden olan Fazekas Gimnázium okulu ev sahipliğinde 1 hafta süresince işbaşı gözlem faaliyeti gerçekleştirmişlerdir. Okul liselerarası bilim olimpiyatları yarışmalarda uluslararası düzeyde 300'e yakın ödülü bulunmakta olan bir okuldur.

 

Proje kapsamında Türkiye'nin en iyi fen liselerinden 11 Matematik, 10 Kimya, 7 Fizik, 8 Biyoloji olmak üzere toplam 36 öğretmenin hareketliliği gerçekleştirilmiştir. Proje ortağı okullar şunlardır.

1. Aydın Fen Lisesi

2. Ankara Fen Lisesi

3. İstanbul Atatürk Fen Lisesi

4. İzmir Fen Lisesi

5. Tofaş Fen Lisesi

6. Buca İnci Özer Tırnaklı Fen Lisesi

 

Öğretmenler Fazekas Gimnázium'da; branşlarına özgü problem ve araştırma tabanlı öğrenme yöntemleri, üstün zekalı öğrencilere yönelik uygulanan özel öğretim yöntemleri, öğrenci mentörlük hizmetleri, olimpiyat takımlarının uluslararası yarışmalara hazırlık süreci konusunda gözlem yapmışlar ve okul öğretmenleriyle toplantılara katılmışlardır.

 

Ayrıca öğretmenler Fazekas Gimnázium'da laboratuvar ortamında ders işleyişlerini ve teknolojilerini gözlemlemişlerdir. Türkiye'deki genel ders işleyiş uygulamalarından farklı şu durumları tespit etmişlerdir. Öğrenciler deneyleri öğretmenlerin yönergesi doğrultusunda kendileri hazırlıyor ve deneyleri kendi başlarına sakin ve severek yapıyorlar. Deney bittikten sonra öğrenciler, öğretmenleri rehberliğinde yönergenin sonunda bulunan soruları cevaplandırıyorlar. Öğrencilerin motivasyonu ülkemizdeki öğrencilere göre daha yüksek istekli ve meraklılar. Hatta öğrenciler ek laboratuvar çalışmalarına da katılmaktalar. Çünkü öğrenciler girdikleri dersleri seçerek almaktalar. Ülkemizde ise öğrenciler, üniversite giriş sınavında başarılı olmaya odaklandıkları için sürekli test çözmeyi yeğlemekte ve laboratuvar uygulamalarına soğuk bakmaktadırlar. Bu durum esasen fen liselerinin varoluş ruhuna ters düşmektedir.

 

Türkiye'nin gözde okullarında görev yapan öğretmenler ilk defa böyle bir proje kapsamında bir araya gelerek karşılıklı etkileşimlerde bulunmuş ve edindikleri öğretim yöntemlerini Türk Eğitim Sistemine aktaracak yeni projeleri planlamışlardır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.01.2022 - Güncelleme: 17.03.2024 10:40 - Görüntülenme: 1207
  Beğen | 41  kişi beğendi